Sunday, May 19, 2013

忘了吧所有的疯狂

It's official, I'm a nervous wreck down.

I've had the longest night ever. It's 7:30 am and the night's not over yet. Literally. (Curtains are drawn and I don't want a single ray of light to invade my lunacy.)

Emailed my teacher...

I am so blogging it for two reasons: 1) I NEED to keep reading it over and over again until I find a goddamn mistake... 2) No one will understand it so my privacy will remain... well, private.


X老师您好,

最近还好吗
我这边还在准备回中国,已经等不及了。

我想问一下您有没有在百忙之中腾出一些时间帮我写推荐信吗

我刚才发现了您可能有这么多的学生,未必记得住我本人的情况,我为此道歉。
因此请让我进行自我介绍,希望这样我能让您省去很多麻烦。
我来自墨西哥城,母语是西班牙语。我是2007年在XX大学开始学习中文的。学了3年之后才从本科的第三学年开始读本科,2012年毕业了。
我也上了您教的汉英翻译和中国现当代文学的选修课,我在您的辅导下学到了鲁迅、郭沫若、冰心等伟大的作家,而且由于我们学过的《狂人日记》,我非常欣赏的一篇小说,所以我决定了以鲁迅为毕业论文的题目。
成为一名专业翻译家是我一辈子最大的梦想。到中国之前我已经学过了几年的英语、法语和日语。 没想到我一开始学习中文的时候,它就会成为我真正的职业。

如您所知,我正在报名参加X大学的硕士学位,所以您愿意帮我写一封推荐信,这件事情对我真是意义重大。虽然申请时间已经到期了,但是老师们准予我把推荐信发给他们的时间延长了几天。
如果您能尽早发给我,我将永远感激您。

非常感谢老师,我肯定会保持联系告诉您申请的进展。

此致
敬礼

Pretty signature. 

The hell... it's good. 
I mean it's... really good. 
I surprised myself. 
Of course, I've been writing that goddamn thing for 4 hours now... 
I still think I gotta read it another 1000 times before I'm ready to send it. 

I am SO sucking up right there, it's there, just right there for everyone to see (but not understand) ahhhh I feel powerful speaking Chinese... 
Whatever. 

Please, please Professor X, please hear my prayers and write that goddamn letter... 

No comments: